Äntligen!!!

Nu har äntligen allt blivit klart med skattemyndigheten så nu är det bara att köra  på med firman. Hon jag pratade med häromdagen ringde upp igår och eftersom hon tyckte lite synd om mig att de andra ansökningarna försvunnit så tog hon tag i allt direkt. Hon såg inga hinder alls så hon godkände mig både för f-skatt, som arbetsgivare om man behöver hjälp någon gång och momsregistrering. Jaha då var det bara själva arbetet med webbutiken i sig kvar, vilket ska påbörjas redan på  måndag hoppas jag. Så nu har jag börjat att titta runt i alla kataloger vad  jag ska beställa för varor och ha för sortiment i butiken. Eller det hade jag ju gjort redan innan men nu kan man börja att lägga in beställningar relativit snart känns det som så att grejerna finns hemma. Så har någon något förslag på saker som ni skulle kunna vilja handla av mig, kom med förslag. Jag har väl tänkt att jag ska ligga lite bättre till i pris mot vad mina konkurrenter gör, mitt motto med den här butiken är i första hand inte att håva in storkovan utan att sakta men säkert bygga upp en breddare butik och större kundkrets med bra varor till ett bra pris. Då jag kommer att fortsätta med mitt vanliga arbete också så känner jag ingen större press på att det ska gå med en stor vinst under det första året. Tänkte ge det till efter jul nästa år och då göra en utvärdering om hur allt funkar.

Så nu till något helt annat! Igår var vi och hämtade våran bil i Västerås:-), den är jättefin och precis som vi hade tänkt oss. Fick ju chansen att inviga den ordentligt efter som det är ca 8 mil hem.




Kommentarer
Postat av: tvillingmamma

Satt och tänkte idag på att det inte finns någon stans på nätet där man kan köpa saker från Cult design, Sia eller Bruka design. Så om du skulle sälja deras produkter tror jag att det kommer rulla på riktigt bra. Vad spännande det ska bli!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback