Strul, strul, strul....

Jag förstår verkligen inte varför det alltid ska bli strul med saker och ting. Ibland känns det som att det aldrig kan bara gå så där enkelt och smidigt som man ser att det gör för andra.. Hmm eller är det så att det kanske inte gör det för andra heller? Hur som helst så tyckte jag att det har dragit ut på tiden med min f-skattsedel från skatteverket med tankte på att  jag skickade in alla papper samtidigt till bolagsverket och skatteverket. På bolagsverket var ju handläggningstiden ca 3 veckor innan firman blev registrerad och godkänd men härifrån har jag inte hört  ett knäpp. Så jag tog och ringde dom idag och det visar sig då att de förmodligen inte ens fått in min elektroniska ansökan... Suck hur den inte kan ha kommit in är ett stort frågetecken för mig med tankte på att bolagsverket fick sitt och de skrevs under på samma gång via bank-id:et.. Men men man kan ju inte tjafsa emot alltför mycket, det hela sluta med att  tanten skulle återkomma imorgon efter att ha försökt hitta min ansökan. Annars är det bara att skicka in en ny  och vänta tills den blir godkänd vilket skulle ta ca 3 veckor.. Ja som ville ha igång butiken innan jul men nu verkar det som att jag får börja med en öppning i mellandagarna med mellandagsrea kanske:-).

Förutom detta så har vi idag tagit en promenad ner till centrum och ätit lunch med en kompis. På vägen hem tyckte phille att det va jättetråkigt att ligga i vagnen så han gallskrek i ca 15 minuter innan jag ringde hans kära far och bad han komma och hämta han med firmabilen. Robin kom efter ca 5 minuter och då hade självklart den lilla gullegrisen hunnit somna:-). Så det blev en promenad hem också...

I fredags så började vi med 5-minuters-metoden för att få phille att somna själv på kvällarna. Måste säga att  det gått över förväntan igår kväll tog det bara 5 minuter sen sov han som en stock. Eftersom det har gått så bra på kvällarna så tänkte jag prova att göra lika på dagen när han skulle sova middag, hmm det gick mindre bra. Tog ca 40minuter innan han somna och det va ingen glad kille jag hade vill jag lova..
Men skam den som ger sig, med lite tur så kanske man har ett lättsövt barn om ett par veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback