Ny matstol till Phille...

Idag så har vi varit och inhandlat en Stokke Tripp Trapp Stol till phille. Fick pengar av min mormor och philles morfar när han fyllde år och eftersom han har kläder och leksaker till max så kändes det som att vi kunde köpa något nyttigt för en gångs skull. Så här ser stolen ut fast i färgen Whitewash.. Köpte även till en bygel så att han inte trillar ur.
134890-53
Har äntligen lyckats att övertala Robin att vi ska sälja vår skinnsoffa med tillhörande fåtöljer: Usch ville verkligen aldrig ha dem från början men lyckades bli övertalad till att köpa dem ändå.. Men nu är annonsen utlagd på blocket och jag hoppas verkligen att någon kommer att vilja ha dem så att jag kan få köpa min stora fläskiga tygsoffa med divan...


Var tvungen att köpa lite nya fräscha blommor till köket för att piffa upp...

134890-55134890-54

Funderar mycket på hur jag vill göra om i köket för en inte allför dyr peng.. Har kommit fram till att om vi byter handtag till några i borstat rostfrittstål (har vita luckor) och sen har vi kakel i grå/svart mosaik som ligger och skräpar. Byter ut bänkskivan och diskhon till bänkskiva i massiv ek och sen ev lägger in ekparkett och elementskydd i ek så kommer det att bli som ett helt nytt kök och prislappen kommer inte vara mycket mer än några tusenlappar. Kanon tycker jag, ska bara övertala herrn i huset också:-). Hi hi det är ju trots allt han som får göra jobbet.. Sen har jag hittat ett bord och stolar som jag skulle kunna tänka mig men det lär få vänta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback