Julklapps byte

Som vanligt har dagen varit fullspäckad från morgon till kväll. Är sällan man inte har något inplanerat och bara kan ta det lugnt:)
Började med att lämna mina älsklingar till sin pappa imorse, sen var det raka spåret iväg och jobba. Skulle haft öppet till kl 18 men va så himla dött så jag stängde vid 16 istället. Efter det åkte jag och tog en snabbfika hemma hos en kompis, där även en gamal vän till oss båda var. Trevligt att träffas dom ggr man kan få ihop det. Efter de så begav jag mig till Kista och Polarn o Pyret för att byta julklappar som Philip fått av sin morfar + fru. De morfar valt passade helt enkelt inte lilla herrn i smaken så jag hoppas att jag lyckades bättre med jeansen och tröjan jag tog istället:) Fina jeans och enkel blå långarmad piketröja.


Sen blev det en tur till Ica för att inhandla min del av nyårs middagen dvs färdig potatisgratäng och en påse räkor. Passade samtdigt på att åka och lämna av de direkt så var det klart.
Imorgon kommer det bli en härlig kväll (hoppas jag:)) med god mat.
Förrätt: Räkcoktail
Varmrätt: Oxfile och potatisgratäng
Efterrätt: Chokladmousse kaka med valnötsbotten och en annan kaka med vitchoklad med digestivebotten.
Till detta lär det även bli öl, vin, cider, skumpa, raketer och trevligt sällskap:)

Senare delen av kvällen har spenderats i soffan med en god kall öl och bingolotto för min del. Känns som vanligt tomt utan mina små gullegrisar men på måndag kommer de små sötnosarna hem igen, längtar redan:) Man blir dock påmind av de små med dvs saker som ploppar upp överallt som tex en halv legolastbil i tjugo delar som låg i min säng:), en liten rosa noshörning i soffan, en träningsflaska med vatten i ett hörn i hallen. Haha ja dom lyckas bra med att sprida ut sina saker och detta var endast de saker som dom hann fixa med imorse innan vi åkte:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback