Bollskola

Idag var det då dags för Philips första pass på bollskolan vi anmält han till. Barnen fick ställa sig två och två på led och sen gå in själva med ledarna utan sina föräldrar. Va inte utan att det högg till lite i hjärtat och man insåg att ens lilla pojke nu är på väg att bli stor. Jättekul men samtidigt lite småläskigt:). Tog ca 4 minuter innan Philips kompis kom ut gråtandes och ville ha sin mamma där, tänkte då att snart kommer väl även min lilla kille ut och är ledsen men ack så fel jag hade. Efter en kvart kommer han utspringandes när jag frågar om han är ledsen så får jag till svar " Men mamma jag hade ju bara glömt vattenflaskan" haha lilla gubben:) Sammanfattat kan man nog säga att han verkade ha haft kul och kommer fortsätta.

Prinsessan Michelle som för övrigt inte är en prinsessa för tillfället utan en väldigt trotsig liten 3-åring mot sin mamma var väldigt trött innan bollskolan. Somna i bilen från dagis, sov när ja la över henne i vagnen, sov när jag tog av henne överallen och la henne i sängen, vägrade vakna när jag skulle väcka henne så att hon skulle hinna äta innan vi skulle iväg. Vaknade snabbt till pep lite och somnade på golvet i köket:) Mmm inte kul det där inte. På vägen hem var det philip som somna i bilen och jag kan säga att jag var väldigt tacksam att min mormor är här på besök och kunde hjälpa mig. Combon ett sovande barn, en som vägrar låta storebror låna vagnen + full snöstorm är inte så spännande på egen hand. Nu fick mormor ta vagnen med Michelle och jag fick bära Philip så det funkade men blir ju lite småtungt. Förra veckan hade vi samma senario men då va jag själv så det  fick glatt bli att bära Philip, hela paraplysulkyn full med matpåsar + Michelle i som jag fick försöka skjuta framför mig så gott de gick. Puh kan säga att jag inte uppskattade livet just de minuterna innan vi va uppe i lägenheten:)

Sötnosen sover på köksgolvet:)


Dåligt kort men Philip och Lucas på väg in till bollskolan...


Kärlek:) Gammelmormor och Michelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback