Fredagsmyset uteblev...

Usch har verkligen inte varit någon myspys fredag som jag hoppades på. Började redan när jag hämtade barnen på dagis och vi satt oss i bilen. Började köra och då tyckte Philip att jag körde fel väg vilket resulterade i gap och skrik. Sen när vi kom fram och skulle gå hem så fick han frispel igen för att han inte fick Burger King till middag och grinade och skrek hela vägen hem och upp i hissen, pjuuh redan nu va man beredd på vad som var att vänta de resterande timmarna innan läggdags:) Förstod ganska omgående att lilla prinsen både var trött och hungrig så slängde i princip bara av mig ytterkläderna och påbörjade middagen som idag bestod av tacos mums. Som jag misstänkte så var han superhungrig och åt 3st tacos med köttfärs, ost och gurka vilket är mycket för att vara han. När maten kommit i magen så blev det en helt annan kille:) Efter att Michelle ätit klart vilket brukar vara ca 30 minuter efter oss andra:) så skulle hon klättra ner från sin tripp trapp stol problemet var bara att hon halka till och slog hakan i bordet vilket resulterade i att hon bet sig i tungan och det gick ett litet hål och hon började blöda. Min älskade lilla otursfågel. Gick dock rätt snabbt innan hon va glad igen som tur va. Vid läggdags så började Philip grina ihop igen men somna på 5 röda när de väl var dags, lillhönan däremot tog det ca 1,5 timme innan hon slog ihop sina små blå. Märks direkt när hon sovit middag för då är det alltid problem att få henne å somna. Får nog ta och göra en noggrann övervägning om att det nog är dags att skippa vilan på dagis. Jaja nog med gnäll, för att se det positiva så kommer morgondagen garanterat att bli bättre än denna och jag har förhoppningsvis två glada och utvilade älsklingar att mysa med:) Fördelen med sådana här dagar är dock att man uppskattar de andra dagarna när allt flyter på och man slipper önska att man kunde klona sig för att hinna med båda tvås behov:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback