Mamma-Son Mamma-Dotter Mys:)

Har igår och idag haft förmånen att få "låna hem" mina älsklingar en och en för lite mys. Är egentligen dagar då det är hos sin pappa. Igår efter jobbet så hämtade jag Philip för att han skulle få lite egentid med mig och Michelle med sin pappa. Vi har vid några tillfällen gjort på detta viset för att de båda ska få lite egentid men all uppmärksamhet endast riktad på sig. Började med att åka till Mc Donalds då Philip ville ha de som middag. Sen begav vi oss hemåt. Hemma ville prinsen att vi skulle spela spel på datan så hela kvällen ägnades åt ett nytt spel på Utbildningsradion med någon bondgård där man skulle para ihop kroppsdelar på olika djur. Halvtrist tyckte jag men prinsen var nöjdare än nöjdast:) Idag hade vi bestämt att vi skulle gå på bio för första gången. Höga förväntingar från den lilla killen va det. Åkte till Kista där jag köpt biljetter till Alvin & Gänget 2. Philip tyckte de va jättemysigt och satt stilla hela den 1,5 timme långa filmen:) Känns som att lilla herrn fick mersmak och att det definivt inte var sista gången med bio för hans del:)



När bion var slut så åkte vi så att Philip fick komma hem till pappa igen och jag tog med mig Michelle. Frågade lillhönan vad hon ville göra i billen på väg därifrån och svaret kom snabbt " Lekpalatset mamma" Så det blev till att styra bilen mot lekpalatset där vi lekte i ca 2 timmar tills de stängde. Hann även med en kaffe till mig och Michelle åt några korvar med bröd till middag. När vi kom hem så har vi passat på att leka med storebrors alla bilar på hans bilmatta då lillasyster oftast inte får leka med dom annars när båda barnen är hemma:) och även en del filmtittande och lek med prinsessans dockor. Har varit ett underbart dygn då jag helt fokuserat på mina små älsklingar och bara myst. Imorgon återgår vi till den nomala vardagen med  dagis, arbete och de vanliga rutinerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback